Maisemaa

Maisemaa

maanantai 2. huhtikuuta 2012

Paljon mukavia juttuja vaihteeksi

Lauataina olin Duminan kanssa talkoissa haukkumajalla. Piti ahkeroida lumitöissä, että ensi viikonloppuna MH-kuvaukset onnistuvat majalla. Talkoolaisia olikin ihan runsaslukuisesti eli kolme naista ja kolme koiraa. :D
Dumina sai juosta Pipsan ja Ticon kanssa. Koirat tulivat hyvin juttuun keskenään. Pipsa oli tosin sitä mieltä, että Dumis tuoksuu sille kuin sillä olisi alkamassa juoksut lähiaikoina. Pipsa kuulema tietää ja haistaa nämä asiat hyvinkin tarkkaan. Saahan nyt nähdä.

Sunnuntaina eli eilen oli Neron agitreenit. Minulla oli aamulla kamala päänsärky, ilmeisestikin migreeniä. Otin pari särkylääkettä ja makailin aamun sohvalla. Pääsin sitten iltapäivällä lähtemään treeneihin, vaikka olo olikin ihan hirveän väsynyt ja ajatus ei tuntunut oikein juoksevan.
Treenit oli ihan mahtavat. Nero meni lujaa, mutta luki minua melko hyvin. Se bongasi oikeat esteetkin hienosti eli osasi hakea esteitä jo melko taitavasti. Minä jouduin oikeasti juoksemaan kovaa ja hitsi, että se tuntui hyvältä. Oli jotenkin vapauttavaa huomata, että me osataan sittenkin jotain ja että Nero keskittyy ja kuuntelee kunhan minä vaan teen ja menen. Tuntui myös kivalta, että sain kehua ja palkata Neroa paljon. Renkaankaan kanssa ei ollut mitään ongelmaa, vaikka se on ollut yksi ongelmistamme. Nero vaan hyppäsi renkaan läpi ilman sen kummempia mutinoita tai ongelmia. Tämä oli juuri se mitä minä nyt tarvitsin. Hieman iloa, onnistumista, hikeä, naurua ja kunnon yritystä.

Eilen sain sähköpostin kesän agilityn treenipaikasta. Minulla on mahdolllisuus treenata kesän ajan kilpailevien ryhmän kanssa, vaikka en olekaan yhtä pitkällä kuin he. Teen hieman sovellettuja treenejä eli kun  muu ryhmä tekee kokonaisia ratoja, niin minä treenaan yksittäisiä esteitä ja kontakteja omaan tahtiini. Varsinaista ohjaustakaan ei ole kuin joka toinen viikko, joten joudun varmaan suunnittelemaan omat treenini ja miettimään ongelmakohtiani. Pääasia on, että saan käydä jossain harjoittelemassa kesälläkin. Nero kuitenkin rakastaa agia. Toukokuusta lähtien siis maanantaisin on agi ja tiistaisin toko. Pitää vielä aloittaa Dumiksen kanssa jälkitreenien muisteleminen kunhan maa sulaa.

Tällä viikolla olen varannut itselleni hallivuoron perjantaille. Sunnuntaina on agivuoro. Pitää vielä katsoa, että ennättäisikö käydä hallilla maanantainakin. Kiva kun on pääsiäinen tulossa. Saa pari ylimääräistä vapaapäivää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti