Maisemaa

Maisemaa

keskiviikko 24. elokuuta 2011

Ruuhkaa treenikentällä

Eiliset treenit oli tavalliseen tapaan Kuopiohallin kentällä, mutta oli siellä samaan aikaan kahden muunkin porukan treenit, joten samalla sai todellakin treenata häiriötä. Ei yhtään huono homma. Nero teki kyllä hommia, vaikka aluksi katse meinasikin harhailla kentällä juokseviin vieraisiin koiriin. Nero pysyi mukavasti minun mukana eikä aikonutkaan karata.
Me katsottiin nyt koko ryhmän voimin, että mikä on se oikea paikka perusasennolle. Taskisen Satun neuvoma paikka on liian takana, koska Neron lapa jää minun polven taakse. Päätinpä siis ottaa perusasennon kuitenkin hieman eteenpäin, että se menisi sääntökirjan mukaan. Tehtiin muutamia tosi mukavia seuraamispätkiäkin eli asia etenee hyvällä mallilla.
Harjoiteltiin myös hyppyä ja hypyn pysäytystä pallon avulla. Minun heittojen ajoituskin näytti pikkuhiljaa paranevan. Olen minä oikeasti ihan surkea pallon heittäjä. Aina heitän väärään paikkaan tai ajoitus menee ihan mönkään. Minun on vaan treenattava enemmän tuota heittämistä. Nero näyttäisi suorastaan rakastavan hyppäämistä ja palloa. :D
Suvi otti paljon valokuvia meidän ryhmän kaikista koirista. Suvi lupasikin, että saan sitten lainata hänen ottamiaan kuvia kunhan hän ensin karsii kauheimmat pois. On kiva saada sellaisia kuvia, joissa Nero työskentelee. Taisi Suvi ottaa muutaman kuvan Duminastakin, joka oli minulla mukana treeneissä. Dumikselle tekee hyvää nähdä vieraita koiria ja ihmisiä. Kentän laidalla katseltiin toisten treenejä ja harjoiteltiin maahanmenoja, istumista, seisomista ja seuraamisen alkeita. Dumina jaksaa keskittyä loistavasti niin kauan kun minulla on nakkia taskussa. :D Tiinan bouvierin pentu Antero, on yhden päivän vanhempi kuin Dumis ja Anterokin oli kentän laidalla katselemassa ja touhuilemassa Tiinan kanssa.
Neron ja Duminan kanssa on helppo liikkua autolla, koska molemmat matkustavat hiljaa ja rauhallisesti. Dumis on kulkenut autossa vielä kevythäkissä, koska se on turvallisempaa pentukoiralle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti