Maisemaa

Maisemaa

keskiviikko 29. helmikuuta 2012

Hieman levoton tiistai

Eilen oli tokotreenit. Koko treeniporukka oli jotenkin hervottomalla päällä, joten treenitkin olivat sen mukaiset. Eipähän sitä näitä koirajuttuja kannata niin vakavasti aina ottaakaan.
Neron kanssa tein hieman sovelletun luokkatreenin, koska minulla oli jäänyt koiran kaulapanta kotiin enkä voinut ottaa perinteistä hihnaseuraamista ollenkaan. Tein sitten kaksi seuraamisosuutta ilman hihnaa. Neron kontakti meinaa valahtaa aina liikkeelle lähdettäessä, joten sitä pitää nyt taas treenata enemmän.Muut liikkeet meni ihan ok eli kyllä se osaa ne. Nyt vaan kokeisiin ilmoittautumaan...

Duminakin oli mukana treeneissä ja treenasin sen kanssa ihan pelkkää kontaktia naksuttelun avulla. Ympärillä pyöri treenikaverit koiriensa kanssa ja minä palkkasin Duminaa tosi tiuhaan kontaktista.
Minä aion pitää Dumiksen jatkossa mukana jokaisessa tokotreenissä, että se tottuu olemaan häkissä hiljaa ja rauhallisesti, vaikka ympärillä kuuluu vieraita ääniä. On hyvä oppia olemaan häkissä, koska treeneissä koira joutuu odottamaan vuoroaan. Dumis käyttäytyi eilen todella mallikelpoisesti.
Ensi viikolla olen lomalla, joten olen suunnitellut, että voisin muutamana aamuna käydä koirien kanssa seuran hallilla harjoittelemassa. Katsellaan nyt mitä lomaviikko tuo tullessaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti