Maisemaa

Maisemaa

perjantai 13. kesäkuuta 2014

Treenailua itikoiden keskellä


Nero veti hienot agitreenit tiistaina. Meillä oli kolmosluokan ratatreeni. Kyllä se vaan niin menee, että Nerolla on kykyjä mihin vaan kunhan minä osaan ohjata. Mihinkähän tuosta koirasta olisikaan, jos sillä olisi parempi ohjaaja. :D Taidan katsella seuraavia agikisoja meille.


Dumiksen kanssa käytiin jälkitreeneissä keskiviikkona. Olisin halunnut vierasjäljen, mutta teinkin sitten itse jäljen. Matka oli varmaan 500-600 metriä. Vaikea arvioida varmaksi kun puhelimen gps ei saanut koko ajan yhteyttä. Laitoin 7 keppiä jäljelle. Maasto oli kuivaa ja vaihtelevaa. Jonkun verran nousua ja laskuakin. Pari suoraa kulmaa ja jokunen loiva kaarros.
Dumis veti hyvin. Kuusi keppiä nousi hyvin, mutta yhden merkkasi, mutta jätti nostamatta. Minun pitää varmaan lisätä palkkaamista nostamisesta. Jäljen seuraamisessa ei ole ongelmaa eikä keppien merkkamisessa. Nostaminen vaan ei tunnu antavan riittävää kiitosta. :D Lisään siis taisteluleikkiä kepistä, niin nostaminen motivoi enemmän.


Minun pitäisi varmaan aloittaa tottistelemaan enemmän Dumiksen kanssa. Olen panostanut BH-kokeeseen enemmän ja tottistelut on unohtuneet. En ole opettanut eteenlähetystä, noutoa tai mitään hyppyihin liittyvää. Hypyt onkin semmoinen ongelma tulevaisuudessa meille, koska Dumis on lyhytjalkainen aussie. Ihan hirvittää koko hyppyyttäminen. Minulla pitäisi olla sellainen valmentaja, joka neuvoo, että mitä treenaan ja mihinkä tahtiin. Ei tästä muuten mitään tule. :D


Kaikki mahdolliset ulkotreenit on mukavia. Olipa laji sitten mikä tahansa. Talven kun treenaa pienessä hallissa, niin sitä oikein odottaa kesän ulkokenttäkautta. Ainoa pieni haitta on ne miljoonat ja miljoonat itikat sekä mäkäräiset, jotka vaanivat verenhimoisena hullua savolaista koiraharrastajaa. Minun nilkat on jo nirhitty ihan paukamille. Onneksi loppukesästä olen jo niin turtunut kaikenlaisiin öttiäisiin, että parkkiintunut nahka ei enää reagoi mihinkään puremiin tai pistoihin. Pitääkin muistaa käydä ostamassa peräkonttiin laatikollinen hyttysmyrkkyä. :D





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti