Maisemaa

Maisemaa

lauantai 21. tammikuuta 2012

Valot pois, valot päälle

Olen alkanut opettamaan molemmille todella hyödyllistä taitoa eli sytyttämään ja sammuttamaan jalkalampun valot. :D Kaikkea se laiskalla teettääkin. Olen hämmästynyt siitä miten nopeasti molemmat hoksasivat, että mitä minä niiltä haluan. Alkuun olen opettanut ne koskettamaan valokatkaisijaa tassuillaan. Naksuttelusta on ollut tässäkin apua. Nero saikin eilen jo pari kertaa valot pois päältä vahingossa ja tänään se sitten sytytti valot. Duminakin sai tänään räpsäytettyä valoja kerran. Pitää vaan treenata iltaisin molempien koirien kanssa, että käsky vahvistuu. Mietinkin tässä jo, että mitä seuraavaksi opettaisin. Joku yhtä hyödyllinen temppu varmaan. :D Olen huomannut, että Nero ja Dumina hieman kilpailevat siitä kumpi osaa tehdä oikean tempun, että saa namia.
Käytiin tänään Duminan kanssa talkoissa Haukkumajalla. Otin Dumiksen mukaan, että se näkee enemmän ihmisiä ja vieraita koiriakin. Dumis handlasi reissun oikein mallikkaasti. Se kun tykkää kaikista ihmisistä eikä ole arka muiden koirienkaan kanssa. Tyttöä on helppo kuljettaa mukana tuollaisilla reissuilla, koska se on sosiaalinen ja osaa hyvin koirien kielen. Dumis on muutenkin iloinen ja utelias koira. Se totteli minua hienosti eikä lähtenyt kauas, vaikka olisi voinut.
Ulkona ollaan oltu paljon viime aikoina. Lumi on mukava elementti koirille. No, huomenna on agiltyä, joten katsotaan sitten, että onko mitään kirjoitettavaa. Tämä meidän agilityuran alkutaipale kun on ollut melkoista aalloilla keinumista. En ole silti vielä antanut periksi, vaikka muutaman kerran on käynyt mielessä. Minä olen aika sisukas nainen. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti