Maisemaa

Maisemaa

torstai 27. kesäkuuta 2013

Pieniä edistysaskelia

Maanantaina 24.6. oli normi agitreenit. Porukka on varmaan kesälomilla, koska treeneihin oli harhautunut vain kolme koirakkoa. Minullehan se sopii tosi hyvin, koska silloin on kunnolla aikaa treenata ja ennättää kokeilla erilaisia ohjaustekniikoita samaan rataan. Miia oli suunnitellut mukavat treenit. Vaikka oli kuuma keli ( +29 astetta) , niin Nero oli elementissään. Treenin pääaihe oli esteille irtoaminen. Samalla tuli harjoiteltua takanaleikkausta, valssia, saksalaista ja twistiä. Sain taas vaihteeksi nauraa itselleni, mikä on nykyään enemmän jo vakiohommaa. Minunohjauskuviot on välillä melko persoonallisia ja kädet on missä sattuu. Onneksi minä osaan nauraa itselleni.
Ostin muuten 12 kappaletta aurauskeppejä ja ne on laitettu meidän pihaan pujotteluharjoituksia varten. Olenkin treenannut melko paljon vaikeita keppikulmia ja saanutkin muutamia tosi hyviä onnistumisia.


Tiistaina 25.6. oli Duminan jälkikurssin treenit. Me ollaan ennätetty tehdä Dumiksen kanssa kahden viikon aikana useampi jälki, joista pisin oli 130 metriä. Otin matkan sports trackerillä. Jälkeen olen tallannut kaarroksia ja nameja olen vähentänyt kaarroksiin. Nami on ollut noin joka viidennellä askeleella. Keppitreenit olen tehnyt erillisinä, mutta ne ei ole oikein menneet niin kuin olisin toivonut. No, tiistain treeneissä tein erillisen jäljen ja erillisen keppitreenin. Keppitreeni oli suora pätkä ilman nameja, mille laitoin 8 hajustettua jälkikeppiä sopivin välimatkoin. Dumina näki kun poljin jäljen ja laitoin kepit. Dumis haistoi tosi kivasti ja ensin naksautin pelkästä haistelusta. Sitten naksautin kepin suuhun ottamisesta ja lopulta jopa siitä, että Dumis toi kepin minulle. Joka kerta ihan mahtavat kehut, namipalkkaa ja kepillä leikkimistä. Treeneissä homma alkoi sujumaan. Ihan huippufiilis. Nyt keppitreeni ei enää tunnu niin vaikealta. Nyt vaan paljon toistoja kahden viikon aikana. Pitää tehdä nyt namijälkeä ja keppijälkeä erillisinä harjoituksina. Namijäljelläkin voisin kuulema vähentää nameja epäsäännöllisin välein. Se mikä oli erikoista, että namijäljellä Dumis otti namia suuhun ja sylkäisi pois ja sitten vaan jatkoi etenemistä. Eli ehkä nameja tosiaan kannattaa vähentää.

Näillä eväillä siis jatketaan. Nyt minulla on harkinnassa, että uskaltaisinko jo ilmota Neron agikisoihin. Minun kuulema pitäisi ilmota, olisi siis oikeastaan pakko. :D  No minä mietin vielä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti