Maisemaa

Maisemaa

perjantai 24. toukokuuta 2013

Tilannekatsaus

Sunnuntaina 5.5. satoi vettä. Siis harmaata ja sateista koko päivän. Siitä huolimatta kävin koirien kanssa pariin otteeseen kunnon metsälenkillä. Kummasti sitä saa uutta virtaa tuolta metsän siimeksestä.Nero vietti 4-vuotissyntymäpäiviään. Heti aamulenkin jälkeen tein Nerolle perinteisen jauhelihakakun, jonka se jakoi sitten Duminan kanssa.
Iltapäivällä Paula ja Anne näyttivät minulle miten esineruutu tehdään ja miten sen treenaaminen aloitetaan. Se oli tosi mukavaa puuhaa. Duminakin oli ihan innoissaan asiasta. Taidettiin molemmat vähän hurahtaa esineruutuhommaan. :D Nyt osaan tehdä esineruutua itseksenikin. Sain selkeät ohjeet siitäkin miten kannattaa aluksi treenata Duminan kanssa ja miten voin sitten vaikeuttaa asiaa asteittain.
Samana iltana oli kevään viimeiset agilitytreenit E-ryhmässä. Ryhmä siis vaihtuu. Onneksi minun kanssa samaan ryhmään siirtyy Laura ja Luca. Aiemmin keväällä samaan ryhmään siirtyi jo Laura ja Nalle eli entisiä treenikavereita löytyy uudestakin porukasta. Kouluttajat pysyvät samana eli Paula ja Miia pysyvät ohjaksissa sekä Outi tulee vielä kolmanneksi kouluttamaan. Minä olen aika toiveikkaalla mielellä, että edistystä tapahtuu edelleen. Ainakin talvikaudella Paula ja Miia ovat pystyneet kouluttamaan tosi hyvin ja nyt kun vielä Outikin on mukana, niin varmaan hyviä neuvoja riittää. Uusi treeniaika vaan on aika syvältä. En koskaan ennätä heti treenien alkuun paikalle.
No, kesälomalla ennätän ajoissa. :D Agilityssa on yksi muukin iso harmitus. Se, että me treenataan ilmeisesti koko kesä hallilla. Ei päästäkään ulkokentälle. Ulkokenttä on kuulema melko huonossa kunnossa eikä siellä voi pitää agilitytreenejä. Ainakaan toistaiseksi. Olisin kyllä tärkeää saada ulkotreenejäkin tai ainakin päästä välillä suurempaan halliin juosemaan. Olen miettinyt sitäkin, että kävisin kesän aikana muutamia kertoja ACE:n treeneissä, että saisin varmuutta ja uusia vinkkejä. Pitää katsella tilannetta.

Tokorintamalla tapahtuu kesän ajaksi muutosta. Kesä- ja heinäkuussa käyn tokotreeneissä vain joka toinen viikko, koska pääsimme Duminan kanssa jäljen alkeiskurssille ja se pidetään joka toinen viikko samaan aikaan tokotreenien kanssa. Minun oli pakko tehdä tällainen päätös, koska oma seura järjestää jälkikursseja todella harvoin eli tilaisuuteen on tartuttava nyt. Olen kyllä aika innoissani tuosta kurssista. Se on minun ja Dumiksen yhteinen juttu, niin kuin agility on Neron ja minun yhteinen juttu. Tokoa treenaan sitten molempien koirien kanssa.

Viime aikoina on pitänyt kiirettä. Viikonloput on olleet aika varattuja. On ollut talkoohommia, synttärijuhlia, sukulaisten hoitamista jne. Tulevana viikonloppuna menen talkoohommiin koiranäyttelyyn. Perinteiseen tapaan menen tarkastamaan rokotustodistuksia. Olen treenannut koiriakin, mutta selkeästi normaalia vähemmän. Kyllä tämä tästä varmaan rauhoittuu ja ennätän taas treenata enemmän. Kunnon metsälenkeistä en ole luopunut, sillä ne on minulle henkireikä. Metsässä ajatukset selkeytyvät ja kiire unohtuu. Koiratkin saavat purkaa ylimääräistä energiaansa ainakin ulkoilun ja juoksemisen muodossa, vaikka treenit onkin vähemmällä.
Jeps, jeps, nyt sitten katsellaan mitä kesä tuo tulleessaan ja edetään sen mukaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti