Maisemaa

Maisemaa

keskiviikko 21. joulukuuta 2011

Hyvän mielen tokotreenit

Jotenkin eiliset tokotreenit tuntuivat todella mukavilta. Nero toimi innokkaasti ja teki hyvää työtä. Minullakin alkaa olla jo joulutunnelma päällä ja ehkä sekin vaikutti siihen, että koko treeni meni kepeissä fiiliksissä. Muistin jopa treenata koeilmettä eli muistin hymyillä. :D
Paikkamakuu meni loistavasti. Nero oli kauniisti paikallaan eikä äännellyt yhtään. Tosin paikkamakuu on ollutkin Nerolla aika varma. Yleensä paikkamakuussa tulleet takapakit on johtuneet minusta. Jos olen ollut hermostunut, kiireinen tai muuten ajatukset ei ole pysyneet kasassa, niin silloin Neron paikkamakuut on menneet rauhattomissa merkeissä.
Maahanmeno on taas palautunut mieleen. Pienet yksinkertaiset maahanmenotreenit on auttaneet ja liikkeestä maahanmeno onnistui eilen. Myös liikkeestä seisominen sujuu hyvin.
Otettiin muutamia hyppyharjoituksia eikä niissäkään ollut mitään ongelmia.
Lopuksi treenasin Neron kanssa ihan hihnaseuraamista, koska siinä on aina hieman korjaamista ja muutenkin sitä tulee harjoiteltua aivan liian vähän.
Tiina oli ajatellut meidän treeniryhmää ja tarjosi meille lämmintä glögiä ja pipareita. Siitäkin tuli hyvä mieli. Minä olen joutunut viime aikoina paljon pohdiskelemaan omaa osaamistani ja taitoa kouluttaa koiriani. Olen miettinyt sitä, että onko koirat minulla hanskassa ja mihin suuntaan olen koiria kouluttanut. Tiistaitreenit vahvistivat minun omat ajatukseni, että koirat on minulla hanskassa ja Neron koulutus on edistynyt koko ajan. Nero tekee minun kanssa mitä vaan vaadin siltä ja yleensä siltä ei tarvitse edes vaatia, koska se haluaa työskennellä minun kanssa. Joskus joudun hillitsemään sen vauhdikasta luonnetta, mutta minä tunnen koirani ja osaan pitää sen aisoissa. Dumina on vielä pentu, joten sen kouluttaminen on vasta alussa. Kuitenkin luotan omaan kykyyni asettaa oikeat rajat ja olla johdonmukainen ja reilu. Minä en aio lannistaa itseäni, vaan luotan itseeni. Jokainen tekee joskus virheitä, mutta omista virheistään oppii. Minä ainakin olen oppinut. Luulenpa, että jokaiselle tekee hyvää välillä miettiä omia kykyjään ja sitä mihin tähtää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti