Maisemaa

Maisemaa

tiistai 16. elokuuta 2011

Kimppatreenit Haukkumajalla

Viime perjantaina oli mahdollisuus osallistua seuran majalla tokoilijoiden kimppatreeneihin. Pitihän se sitten mennä mukaan hakemaan lisää vinkkejä muutamiin ongelmakohtiin.
Seuraamisen edistämiseen sainkin aivan samoja vinkkejä kun tähänkin asti eli vanhoilla keinoilla mennään. On tehtävä vaan paljon käännöksiä jatkossakin.
Luoksetulossa suurimmat ongelmat eivät sitten näyttäytyneetkään tällä treenikerralla. Nerollahan on ollut ongelmana, että selän takana se saattaa heittää pienen lenkin ennen kuin on sivulla. Tällä kertaa luoksetulo onnistui erittäin hyvin. Nyt pitää kiinnittää huomiota luoksetulon ennakointiin.
Päästiin pitkästä aikaa harjoittelemaan hyppyä ja se meni todella hyvin. Ilmeisesti hyppy ei ole meille mikään suuri ongelma. Olen vaan opettanut hypyn alusta asti hieman väärin. Olen opettanut Neron hyppäämään yli ja odottamaan niin kuin on pitänytkin, mutta koiran palaamisen olen opettanut väärin. Nero on aina kiertänyt esteen kun on palannut minun luo, vaikka sen olisi voinut opettaa hyppäämään myös takaisin päin. Aina oppii uutta. ;)
Paikkamakuusta olen erittäin ylpeä. Se meni aivan loistavasti. Nero oli paikkamakuussa vieraiden koirien kanssa 4 minuuttia. Nerppa oli koko ajan ihan hiljaa ja kauniisti paikallaan. Kävin palkkaamassa sitä 2 ja 3 minuutin kohdalla. Oli aika mahtava olo. Tuntui, että jossain ollaan hyviä.
Sain muuten kotiin lähtiessä mukaani aika ison pussin makkaraa, jota oli jäänyt Sorsasalon koiranäyttelystä jäljelle. Nyt on koirielle treenimakkaraa ja emännälle jotain grillattavaa. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti