Maisemaa

Maisemaa

lauantai 17. joulukuuta 2011

Joulu lähestyy

Jospa sitä ennättäisi päivitellä tännekin jotain meidän kuulumisista. Neron kanssa treenaillaan säännöllisesti tokojuttuja ja olenkin asettanut itselleni ja Nerolle ensi vuodelle tavoitteeksi saada TK1. Meillä olikin jo kaikki liikkeet hallussa ja hyvällä mallilla, mutta sitten tuli yhtä'äkkinen takapakki liikkeestä maahan menossa. Nyt sitten ollaan palattu hieman taaksepäin ja treenattu liikettä alusta lähtien. Seuraavat kokeet meillä on 6. päivä tammikuuta Pieksämäellä, joten toivotaan, että liikkeet olisivat sitten kasassa.
Agilityssä käydään myös säännöllisesti Neron kanssa ja siinäkin poika on edistynyt kohtuullisesti. Tai olisiko parempi sanoa, että Nero tekee sitä mitä minä ohjaan ja minun ohjaukset on vielä hapuilua. Viime sunnuntaina meni kyllä ihan yllättävän hyvin. Lelupalkkaus on meillä edelleen poissa käytöstä, koska Nero kuumuu siitä liikaa. Namipalkkauksella rauhoitetaan tilannetta. Aika hyvin on toiminut. Jännä miten eri lajeissa koira palkkautuu eri tavalla. Tokossa lelu on paras mahdollinen palkka. Agissa itse tekeminen on Nerosta palkkaavaa. Neron kanssa on kyllä kiva harrastaa, koska se on niin nopea oppimaan ja se on niin minun koira.
Dumiksen kanssa ollaan opeteltu malttia, hiljaa olemista, rauhoittumista ja tietysti tokon alkeita. Dumis on todellinen herkkusuu ja palkkautuu helposti nameilla. Se on myös todella sosiaalinen tytteli, mikä on mahtava asia. Jäljen harjoittelu on nyt sitten tauolla, koska maassa on lunta ja sohjoa. Ensi keväänä muistellaan sitten näitä syksyllä harjoiteltuja asioita ja koitetaan hieman edetäkin.
Koirilla on mahtavat joululahjat tiedossa, koska voitin arvonnassa Best Friendin tuotepaketin, joka sisälsi kaksi lelua ja erilaisia puruluita. :) Olin iloisesti yllättynyt, koska minulla ei juurikaan käy tuuri arvonnoissa.
Tällä hetkellä minun jaloissa makaa kaksi todella väsynyttä koiraa. Tulimme joku aika sitten lenkiltä, jossa molemmat pinkoivat peräkkäin pitkin peltoja. Lenkin jälkeen heittelin koirille vielä melkein tunnin frisbeetä pihassa. Tämä on aika mukava tunne kun molemmat koirat makaavat hiljaa ja tyytyväisinä.
Laitan tähän vielä pari kuvaa koirista. Kuvat on otettu muutama viikko sitten. Kuvien laatu on surkea, koska minä olen surkea kuvaaja ja kamerakin on tosi huono. :D



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti